Anugerah Juara Lagu 2009 (AJL 23)

Dah lama aku tak ikut perkembangan AJL.

Kalau masa dulu2, aku siap ke rumah tok untuk tengok AJL sebab kat rumah aku tak de TV3 (tv hitam putih je). Bila tengok balik flashback lagu-lagu yang berentap masa tu, kebanyakannya memang best2. Walaupun tak menang, tapi lagu dia aku rasa boleh 'makan' lagu2 yang dipertandingkan beberapa tahun kebelakangan ni.

Tapi bila setiap tahun asyik muka sama je yang menang (mungkin bukan genre kegemaran aku) aku dah tak follow AJL. Pas tu kebanyakan lagu bukan lagu favourite aku. So, memang tak amik tau habis.

Tahun ni aku tengok gak AJL. Itu pun sebab ada fav singers such as Faizal Tahir (suara cam ni baru boleh kata rock) dan MUH. Lain-lain pun not bad. Ada yang aku sempat tengok, ada yang tak sempat sebab aku ada keja yang perlu dibuat.

"Lagu Untukmu"
pernah jadi OST untuk drama series 'KAMI'. First time dengar, memang rasa quite impress with the song plus jalan cerita yang menarik. Dengan nama kumpulan yang tak penah dengar & unik, (Kumpulan Jumpa Pak Hussein) aku rasa diorang boleh pegi jauh (kalau record bersih la). Tak sangka pulak diorang masuk AJL (Tak tau sebab tak penah follow rancangan Muzik-muzik).

Apa-apa pun, layannn..



Free Font


No comments:

Post a Comment