Mimpi yang serius tapi kelakar


Aku dah terlupa jalan cerita mimpi aku, tapi aku masih terasa kelakar.

Ceritanya mungkin begini (sebab aku terlupa lak tapi mungkin beginilah), aku mimpi aku di asrama Sekolah Menengah Derma (sekolah lama aku tu, jadi budak sekolah balik).

Lokasi : ntah di mana (tak serupa asrama aku pun)
Watak utama : aku (mimpi aku, akulah hero, takkan nak amik Rosyam Nor lak, mana ada budget nak bayar)
Watak pembantu : Cik Din kut (dia memang junior aku kt sekolah dulu, masa aku form 5, dia form 1)
Watak heroin : Tiada sbb jalan citer tak memerlukan watak pompuan.
Watak2 lain : Orang yang aku tak kenal pun (orang awam yang ada berhampiran kut, lagi pun diorang tak de dialog pun)

Sinopsis cerita:
Aku dekat asrama (best gak tinggal kt asrama). Pas tu aku marah kt Che Din sebab dia amik barang aku? Tak nak kasi barang kat aku? Atau apa2 yang buat aku marah lah..

Punya lama aku bersabar dan menunggu peluang. Bila peluang dah ada, aku tangkap Che Din, aku tumbuk belakang dia dua kali kuat2 (Amik ko Che Din, degil sangat).

Tiba2 aku terkejut dan terjaga dari tidur sebab aku dengar ada orang menjerit sebab kena tumbuk. Rupa-rupanya aku tumbuk wife aku kat sebelah.. tepat kat belakang sama cam dalam mimpi lak.. Pas tu aku gosok2 balik dan sambung tidur.


The King Is DeadThe Social Network (Two-Disc Collector's Edition) [Blu-ray]

2 comments:

  1. kesian wife ko.. tak pasal2 jd mangsa.. nasib baik dia x serang balas.. hahahaha

    ReplyDelete
  2. Aku dh kasi buah kunci kt 'Cik Din' kasi x leh serang balas.. :p

    ReplyDelete