SMS di Tengah Malam

Benda pertama aku nak cakap ialah, "aku pakai tepon iphone celup". hehehe!... Benda kedua lak, "aku nak beli Droidpad".. tapi belum mampu (Sila hulur bantuan bagi yang mampu).

Hari itu, aku pulang lewat atas satu urusan kerja/ perniagaan/ rasmi. Dalam pada sibuk merempit sorang2 di atas Penang Bridge, tiba2 aku ternampak seorang minah mamat tengah menolak motor sorang2.

Aku mengambil masa selama lebih kurang 5.3278 saat (memang Gaban lagi cepat dari aku) untuk berfikir sama ada untuk tolong atau biar je dia exercise tengah2 malam. Akibatnya, memang terlajak dan aku terpaksa reverse motor aku (heran motor aku leh reverse? jangan herannn)

Aku pernah mengalami situasi cam ni. Cuma waktu siang dan panas. Berpeluh2 gak aku tolak motor masa tu. Motor2 yang lalu masa tu cuma lalang sahaja atau dengan kata lain cuma lalu-lalang saja (ayat apa ni). Dalam sibuk-sibuk aku menolak motor, ada sorang tua yang baik hati berhenti untuk tolak motor aku.

Aku rasa sangat berterima kasih kat brader yang tolak motor aku dari atas bridge hingga ke kedai motor yang berjauhan (atas Penang Bridge mana ada kedai motor yang berdekatan) tanpa mengira bangsa, kaum dan rupa paras.

Banyak benda yang aku terfikir kalau jumpa kes2 cam ni. Antaranya, aku tak akan berhenti tolong kalau:
- Ia berlaku di jalan yang sunyi. (takut kena rompak)
- Ada pembonceng dan kedua2nya lelaki (kalau betul2 rosak pun, at least ada teman)
- Pakai baju putih yang labuh & rambut mengerbang
- aku rasa malas nak menolong... hehehe!

Dan aku akan berhenti kalau:
- ia berlaku di jalan yang ramai orang. (dalam kes ni, aku tolak ke kawasan Perindustrian Perai, mmg sunyi)
- Ada pembonceng dan salah sorang daripadanya perempuan (bukan nak menggatal, tapi untuk keselamatan)
- perempuan cun? (harharhar)
- aku rasa rajin nak menolong

Portable Tow Truck (black)21st Century Breakdown Limited Edition 2 CD w/Bonus Live Disc!

1 comment: